Table Online

Acasă » Table

Jocul de Table este cel mai jucat joc de masă cu doi jucători. Jocul de tablă este compus dintr-o tablă și câte 15 piese pentru fiecare jucător, în total 30 de piese. Mai conține și o pereche de zaruri.

Obiectivul principal al jocului de table este de a muta toate piesele pe tabla de casă și de a le scoate.

Poți juca table online în mai multe variante. Poți participa în turnee, poți concura în clasamente și vei beneficia de multe funcții sociale.

Cum se joacă Table

La începutul fiecărui joc, ambii jucători vor arunca câte un zar pentru a determina cine va începe primul. Jucătorul care obține un număr mai mare va face prima mișcare. Dacă se întâmplă să fie același număr pe ambele zaruri se aruncă din nou zarurile până numerele vor fi diferite.

Acest lucru se repetă până când unul dintre jucătorii obține un număr mai mare.

Obiectivul jocului

Trebuie să mutați toate piesele pe tabla de casă și apoi să le scoateți una câte una. Primul jucător care a scos toate piesele va câștiga jocul.

Mutarea pieselor

Pentru a începe fiecare jucător își va mișca piesele conform celor 2 zaruri aruncate de către el. Jucătorul va muta piesele în funcție de valoarea, care este indicată de cele două zaruri. Puteți muta piesele înainte (în sens invers acelor de ceasornic). Se aplică următoarele reguli:

  • Puteți muta o piesă doar într-un punct liber. Un punct este liber atunci când nu este ocupat de două sau mai multe piese ale adversarului.
  • Fiecare aruncare de zaruri reprezintă o mișcare separată. De exemplu, dacă aruncați 3 și 6, puteți muta o piesă cu 3 spații într-un punct liber și alte 6 spații într-un punct liber sau puteți muta o piesă în total 9 spații într-un punct liber, numai dacă punctul intermediar (fie la 3 sau la 6 spații de punctul de plecare) este de asemenea liber.
  • Dacă aruncați un dublu (de exemplu 6 și 6) jucați numerele zarurilor de două ori. Dublurile constituie patru mutări.
  • Un jucător este forțat să facă toate mișcările conform zarurilor, dacă acest lucru este posibil. Dacă poziția îi permite să facă mișcare, numai pentru una din valorile indicate de zaruri, jucătorul va trebui să aleagă valoarea cea mai mare. În cazul în care acest lucru nu este posibil, va muta în funcție de valoarea mai mica, indicată pe zar.

Lovirea și intrarea

Un jucător poate marca un spațiu și să-l dețină, dacă are poziționat în acel spațiu 2 sau mai multe piese. Odată ce deține acel spațiu, oponentul său nu mai are voie să se oprească în acel spațiu, indiferent că face o mutare simplă, folosindu-se doar de unul dintre numerele arătate de zaruri sau se folosește de combinația acestora și indiferent de număr, dacă prima mutare pică pe un spațiu deținut de oponent.

Un blocaj este atunci când un jucător deține 6 spații consecutive, astfel oponentul său este prins dincolo de blocaj și nu poate trece de acesta, deoarece cel mai mare număr pe zar este 6 și el deține 6 spații.

Închiderea jocului de Table

Odată ce ați mutat toate cele cincisprezece piese pe tabla de casă, puteți începe să le scoateți. Puteți scoate o piesă, obținând un număr care corespunde punctului în care se află piesa și apoi eliminând piesa din bară. Numărul 5 vă va permite să luați o piesă de la punctul 5 (care este al doilea de la stânga la dreapta pe tabla de casă).

Dacă nu aveți piesă pe punctul indicat de aruncare, trebuie să faceți o mișcare validă, folosind o piesă de pe un punct cu numere mai mari. Dacă nu aveți piesă la punctele cu numere mai mari, puteți ține o piesă dintr-un punct cu numere mai mici. Nu sunteți obligat să renunțați în acest caz decât dacă nu mai sunt de făcut mișcări legale.

Puteți renunța doar dacă toate piesele rămase sunt pe tabla de casă. Dacă una dintre piesele voastre este lovită în timpul deplasării, trebuie mai întâi să intrați în joc și să o mutați înapoi pe tabla de casă, înainte de a putea relua deplasarea. Primul jucător care scoate toate piesele este câștigătorul jocului.

Pentru a deveni un jucător de succes, citește blogul nostru dedicat strategiilor și tehnicilor de top pentru a câștiga la table.

Dublele

În meciuri, fiecare joc acordă câștigătorului un punct -1 (sau mai multe în cazul altor variante de table). Puteți dubla miza jocului selectând Dublu la începutul rândului vostru înainte de a arunca zarurile.

Dacă vi se oferă o dublă de către adversarul vostru, puteți refuza, caz în care cedați jocul și plătiți un punct adversarului vostru. De asemenea, puteți accepta dubla și puteți juca mai departe pentru mize mai mari. Jucătorul care acceptă dublarea devine proprietarul cubului de dublare și numai el poate dubla.

Dublele ulterioare se numesc reduble. Dacă un jucător refuză o dublare, el trebuie să plătească miza înainte de dublare. În caz contrar, acceptă dublarea și devine noul proprietar al cubului.

Gammons și Backgammons

Dacă la sfârșitul jocului, jucătorul care pierde a scos cel puțin o piesă, câștigătorul va primi puncte egale cu numărul afișat pe cubul de dublare (1 dacă nimeni nu a dublat). Cu toate acestea, dacă învinsul nu a reușit să scoată nicio piesă, câștigătorul primește de două ori valoarea cubului de dublare. Dacă învinsul nu a luat nicio piesă și are încă una dintre piesele sale pe bară, el pierde, iar câștigătorul primește de trei ori valoarea cubului de dublare.

Dacă sunteți curioși să aflați și despre alte jocuri populare, vă spunem noi care sunt primii Top 5 jocuri sociale preferate de jucătorii!

Întrebări frecvente despre reguli Table

Backgammon sau popularul joc de table este un joc extrem de popular și jucat de mici și mari. Aici am făcut o selecție e cele mai frecvente întrebări ale fanilor acestui joc și am oferit răspunsuri clare. Continuați să citiți!

1. Care este obiectivul jocului Backgammon?

Obiectivul jocului este de a muta toate piesele tale în casa și după aceea să le scoateți. Pentru a face acest lucru aveți nevoie de o minte logică și de puțin noroc. Zarul vă poate ajuta, dar fără să cunoașteți strategiile tablei nu veți putea câștiga.

2. Cum se mută piesele?

După poziționarea pieselor pe table de joc, fiecare jucător își va mișca piesele conform rezultatul celor 2 zaruri aruncate de către el. Jucătorul va muta piesele în funcție de valoarea, care este indicată de cele două zaruri. Piesele se mută înainte, în sens invers acelor de ceasornic.

3. Cum este declarat câștigătorul la table?

Odată ce ați adus toate piesele pe tabla de casă, puteți începe să le scoateți. Puteți scoate o piesă, obținând un număr ce corespunde punctului în care se află piesa și apoi eliminând piesa din bară. Dacă nu aveți piesă pe punctul indicat de aruncare, trebuie să faceți o mișcare validă, folosind o piesă de pe un punct cu număr mai mare.